nikander nikander
372
BLOG

Do Prezydenta Komorowskiego list z emigracji wewnętrznej.

nikander nikander Gospodarka Obserwuj notkę 2

 

Szanowny Panie Prezydencie RP

Mam wyjątkowo selektywne ucho. Nie ujdzie mojej uwadze żadne zdanie wypowiedziane przez polityka a zawierające frazę „Polska Solidarna”. Ponieważ słyszałem z Pana ust już dwa razy, że „budowa polski solidarnej jest możliwa” zostałem po raz kolejny w tym roku przebudzony.

Pierwszy raz zdarzyło mi się to podczas kampanii wyborczej, gdy w spocie wyborczym Jarosława Kaczyńskiego usłyszałem wzmiankę o Niemcach z czasów Erharda i Adenauera. Do tego stopnia wzrósł we mnie poziom optymizmu, że na portalu fronda.pl (sądząc, ze jest to jakaś misja kościoła na internet) zamieściłem notke „Czy Kaczyński oswoi Die Mitbestimmung”. Sądziłem, że PiS owskie think tanki mocno drążą temat. Później doszedłem do wniosku, ze był to jedynie tani chwyt propagandowy obliczony na działanie dobrze brzmiącego sloganu.

Pan Panie Prezydencie też użył tych słów więc, więc proszę wybaczyć moją dociekliwość, czy oby nie jest to próba poprawienia wizerunku PO jako partii oligarchów i burżuazji kompradorskiej.

Pan naprawdę może zrobić wiele, jednak moja prośby byłaby, naprawdę, na początek skromna. Więc ośmielam się prosić o przetłumaczenie na język polski i udostępnienie w formie elektronicznej następujących dzieł:

Może to teraz wydaje się nieprawdopodobne, ale były to podstawowe dzieła, rozczytywane przez twórców tzw drugiego etapu reformy gospodarczej za czasów Rakowskiego. Skąd wiem? - byłem jednym z nich i krew mnie zalewała, jak jacyś złotouści zabierali nam zabawki. Mam wrażenie, że na tej Polsce Solidarnej zna się każdy. Jednak tkwi ona gdzieś w księgach i ani wołem jej stamtąd wyciągnąć nie sposób. A może o to chodzi?

Szanowny Panie Prezydencie.

Niemcy mają już ponad trzydzieści lat doświadczenia z demokracją za bramą fabryczną. Wiemy że twardo trzymają się tej linii http://de.wikipedia.org/wiki/Mitbestimmungsgesetz Gorącym zwolennikiem dalszego udoskonalania Mitbestimmung jest kanclerz Angela Merkel. Sądzę, że w ramach trójąta wajmarskiego można zgłosić projekt budowy systemu gospodarczego w oparciu o Mitbestimmung.

Może udałoby się rozwalić beton ortodoksów rynkowych.

Gdyby trzeba było poszukać jakiegoś fachowca, który dołożyłby do kodeksu spółek nową formę spółki właścicielsko-pracowniczej (aby odpowiadała zasadom Mitbestimmung) to raczej proszę nie szukać prawnika z Warszawy. Proszę wzorem swego przedwojennego poprzednika poszukać jakiegoś nowego Maurycego Allerhanda – może znowu z Rzeszowa, może z Sejn.

Czekam na moment, kiedy w/w pozycje znajda się na stronie internetowej Prezydenta. Może będę przecierał oczy ze zdumienia, ale ponoć „budowa Polski Solidarnej jest możliwa”

Łączę wyrazy szacunku

Nikander

 

nikander
O mnie nikander

Józef Kamycki - obecnie na emigracji wewnętrznej

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka