Jeśli obecna Konstytucja RP według nygusa (króla królów) J.K. jest "komunistyczna" to znaczy że nie jest dostatecznie jewriejska.
Tkwi tam jak drzazga w żydowskiej dupie art. 227 p.1 potwierdzający nasze prawo do własnej mennicy. Świadomość, że ten przepis jest w ordynarny sposób łamany w art 4. ustawy o NBP jest coraz powszechniejsza i prezydenci są zasypywani niewygodnymi pytaniami. Wywali się go zatem w ferworze walki o invocatio dei. Kto ma te 50 lat to wie jak się aplikuje Polakom substancję znieczulającą podczas dyskusji o konstytucji.
Jednak jeśli nie jest Ci wszystko jedno to przeczytaj 11 rozdział książki, którą możesz pobrać tutaj: https://www.dropbox.com/s/x5z61olvvwe561c/Filary%20pa%C5%84stwowo%C5%9Bci%20naszej%20R7B5.pdf?dl=0
11. Elementarne gwarancje konstytucyjne
Filary państwowości naszej powinny otrzymać gwarancję najwyższego prawa jakim jest konstytucja. Artykuły konstytucji określające naród jako suwerena, istotę społecznej gospodarki rynkowej (ordoliberalizmu) oraz zasady Nowej Architektury Monetarnej - powinny być napisane językiem prostym i jednoznacznym tak, aby nie mogły być opacznie zinterpretowane przez wrogą narodowi obcą jurystudencję lub potencjalnie wrogie narodowi organy upoważnione do wydawania wykładni prawnych. Poniżej prezentuję pięć artykułów Konstytucji RP - moim zdaniem najważniejszych – które powinny otrzymać nowe brzmienie. Precyzyjne ich sformułowanie będzie bodajże największym wysiłkiem intelektualnym, na który musimy się zdobyć. Poniższa propozycja powinna nam w tym jedynie pomóc.
Konstytucja RP.
Artykuł
|
Jest
|
Propozycja zmian
|
20
|
Społeczna gospodarka rynkowa oparta nawolności działalności gospodarczej, własności prywatnej oraz solidarności, dialogu i współpracy partnerów społecznych stanowi podstawę ustroju gospodarczego Rzeczypospolitej Polskiej.
|
Społeczna gospodarka rynkowa oparta nakonsensusie pomiędzy interesami kapitału, myśli przedsiębiorczej i pracystanowi podstawę ustroju gospodarczego Rzeczypospolitej Polskiej
|
Cele:
-
Przejście od konfliktowego do partnerskiego modelu stosunków przemysłowych. Przez stosunki przemysłowe rozumieć będziemy całokształt stosunków pomiędzy pracodawcami i ich organizacjami a pracobiorcami i ich organizacjami.
-
Realizacja historycznego, z końca II Rzeczypospolitej, postulatu „unii kapitału i pracy”.
-
Otwarcie pola dla organizacji przedsiębiorstw „strukturalnie innowacyjnych”, w których to przedsiębiorstwa „reagują na potrzeby rynku całym swym organizmem a nie tylko konceptem właściciela i jego wyspecjalizowanych służb”.
-
Większa ochrona prawna myśli przedsiębiorczej właściciela, kosztem – być może – prawa do własności. Upowszechnienie narzędzi partycypacji pracowniczej w obszarach współwłasności i współzarządzania.
Zadanie:
Zapisać w konstytucji obowiązek takiego ustawienia procedur decyzyjnych, które prowadziłyby do obowiązku osiągania konsensusu pomiędzy interesami kapitału, myśli przedsiębiorczej i pracy w przedsiębiorstwach
|
103.p1
|
Mandatu posła nie można łączyć z funkcją Prezesa Narodowego Banku Polskiego, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Rzecznika Praw Obywatelskich, Rzecznika Praw Dziecka i ich zastępców, członka Rady Polityki Pieniężnej, członka Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, ambasadora oraz z zatrudnieniem w Kancelarii Sejmu, Kancelarii Senatu, Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej lub z zatrudnieniem w administracji rządowej.Zakaz ten nie dotyczy członków Rady Ministrów i sekretarzy stanu w administracji rządowej.
|
Mandatu posła nie można łączyć z funkcją Prezesa Narodowego Banku Polskiego, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Rzecznika Praw Obywatelskich, Rzecznika Praw Dziecka i ich zastępców, członka Rady Polityki Pieniężnej, członka Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, ambasadora oraz z zatrudnieniem w Kancelarii Sejmu, Kancelarii Senatu, Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej lub z zatrudnieniem w administracji rządowej.Zakaz ten dotyczy także członków Rady Ministrów i sekretarzy stanu w administracji rządowej.
|
Cel:
-
Wytrącenie partiom politycznym z rąk argumentu, że program to przedstawią dopiero jak wygrają wybory i zmontują koalicję.
-
Zmuszenie partii politycznych do prezentowania „gabinetów cieni” i programów podczas kampanii wyborczych. Nie chcemy dłużej głosować na kota w worku.
-
Doprowadzenie do konsekwentnego rozdziału władzy wykonawczej od ustawodawczej
-
Wyeliminowanie ustaw z przedłożenia rządowego (poza ustawą budżetową), ograniczenie możliwości psucia prawa przez „raka lobbingu” działającego w zaciszu gabinetów ministerialnych.
-
Profesjonalizacja polityki, zmuszenie partii do przygotowywania kadr.
-
Zmniejszenie liczby posłów.
Zadanie:
Zapisać w konstytucji zasadę pełnego rozdziału władzy wykonawczej, ustawodawczej i sadowniczej.
|
104.p1
|
Posłowie są przedstawicielami Narodu. Nie wiążą ich instrukcje wyborców
|
Posłowie są przedstawicielami wyborcówi mogą być odwołani na drodze sądowej lub referendalnej za sprzeniewierzenie się realizacji programu promowanego w czasie kampanii wyborczej.
|
Cele:
-
Przewrócenie wyborcom, a nie jakiemuś bytowi chimerycznemu jak „naród” roli suwerena.
-
Zapobieganie petryfikacji koteryjno-wasalnego systemu sprawowania władzy.
-
Uaktywnienie polityczne wyborców.
Zadanie:
Zapisać w konstytucji zasady odwołania posła jeśli sprzeniewierzył się realizacji głoszonego podczas kampanii wyborczej programu.
|
220.p2
|
Ustawa budżetowa nie może przewidywaćpokrywania deficytu budżetowego przez zaciąganie zobowiązania w centralnym banku państwa.
|
Ustawa budżetowa nie może przewidywaćwykorzystywania kwot emisji pieniądza przez bank centralny na pokrywanie wydatków stałych.
|
Cel:
-
Ochrona wartości pieniądza. Zapobieganie nadmiernej inflacji.
-
Wyeliminowanie „przekrętu systemowego” powodującego konieczność ciągłego zadłużanie się w bankach: państwa, przedsiębiorców i gospodarstw domowych.
Zadanie:
Zapisanie w konstytucji przepisu, który uniemożliwiałby psucie pieniądza poprzez zadłużanie się w banku centralnym nie pozbawiając jednak rządu prowadzenia aktywnej polityki gospodarczej z kwot emisji pieniądza.
|
227.p1
|
Centralnym bankiem państwa jest Narodowy Bank Polski. Przysługuje mu wyłączne prawo emisji pieniądza oraz ustalania i realizowania polityki pieniężnej. Narodowy Bank Polski odpowiada za wartość polskiego pieniądza.
|
BRONIĆ TEGO ZAPISU DO UPADŁEGO NAWET ZA CENĘ WYSTĄPIENIA Z UE
dodać:
p.8
Strategię kotwiczenia waluty w formule emisyjnej banku centralnego określają: przyrost PKB i cel inflacyjny na poziomie 2,5% rocznie.
p.9
Rozproszenia emisji może być spożytkowane jedynie na powiększenie mocy wytwórczych gospodarki i pobudzenie popytu wewnętrznego.
|
Cele:
-
Zmiana architektury finansowej: odejście od koncepcji emisji pieniądza na poczet długu do koncepcji ilościowej teorii pieniądza.
-
Obniżenie potrzeb pożyczkowych państwa, przedsiębiorców i gospodarstw domowych na sumę około 70 mld rocznie.
-
Obniżenie kosztów finansowych odkładanych w polskich wyrobach o około 20% ich ceny.
-
Stworzenie trwałych czynników wzrostu polskich mocy wytwórczych,
-
Zwiększenie popytu krajowego na sumę około 60 mld zł poprzez obniżenie stóp procentowych pożyczek
Zadanie:
Zapisać w konstytucji ścisłe wytyczne odnośnie strategii kotwiczenia waluty oraz kierunków i zasad rozproszenia emisji przez budżet państwa.
|
Zmiany w prawie bankowym.
USTAWA z dnia 29 sierpnia 1997 r. o Narodowym Banku Polskim (Dz. U. z 2013 r. poz. 908)
Artykuł
|
Jest
|
Propozycja zmian
|
4.
|
NBP przysługuje wyłączne prawo emitowania znaków pieniężnych Rzeczypospolitej Polskiej.
|
1) NBP przysługuje wyłączne prawo emisji pieniądza na pokrycie ubytku siły nabywczej społeczeństwa spowodowanej inflacją oraz wyrównanie niedoboru środków pieniężnych na wykup wzrostu PKB.
2) NBP przysługuje wyłączne prawo produkcji znaków pieniężnych Rzeczypospolitej Polskiej.
|
Cel
Doprowadzenie do zgodności z Art. 227 p.1 Konstytucji RP.
|
12. p.2
|
Kierując się założeniami polityki pieniężnej Rada w szczególności:
1) ustala wysokość stóp procentowych NBP;
2) ustala stopy rezerwy obowiązkowej banków i wysokość jej oprocentowania;
|
Kierując się założeniami polityki pieniężnej Rada w szczególności:
1) Ustala kwotę emisji pieniądza kierując się danymi o dynamice inflacji oraz wzrostu PKB za ubiegły kwartał.
2) Ustala procentowy rozkład kwoty emisji na cele inwestycyjne i konsumpcyjne.
Zmianę Artykułu 12.p2 konsekwentnie zastosować do całości ustawy oraz w prawach pokrewnych.
|
Cele
-
Przywrócenie gospodarce prawa własności do pieniężnego ekwiwalentu wzrostu gospodarczego.
-
Zastąpienie emisji pieniądza na poczet długu emisją z zastosowaniem strategii kotwiczeniu waluty na parytecie gospodarczym i celu inflacyjnym.
-
Nieodpłatne rozproszenie emisji w celu likwidacji zatorów płatniczych i pobudzenia gospodarki.
|
42. p.1.
|
NBP może udzielać bankom kredytu refinansowego w złotych w celu uzupełnienia ich zasobów pieniężnych.
|
Usunąć w całości wraz z konsekwencjami.
|
Banki komercyjne powinny być pozbawione wszelkich sposobów kreacji pieniądza i przejść na „złotą regułę bankowości”, w której to mogą udzielać kredytów jedynie z posiadanych depozytów.
|